Na stan odporności organizmu wpływa wiele czynników, w tym wrodzone predyspozycje.

Dbając jednak odpowiednio o ciało możemy wesprzeć układ immunologiczny w walce z drobnoustrojami.

 

PAMIĘTAJMY:

  • Prawidłowa dieta dostarczająca odpowiednią ilość składników odżywczych i witamin pełni podstawową rolę we wspomaganiu układu odpornościowego. Bardzo ważne jest spożycie odpowiedniej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych (popularne kwasy omega-3), które, znajdziemy głównie w tłustych rybach takich jak: makrela, łosoś, świeży tuńczyk, sardynki np., w oleju lnianym oraz tłuszczu z wątroby ryb dorszowatych (tran).
  • Umiarkowany wysiłek fizyczny, szczególnie na świeżym powietrzu, również zbawiennie wpływa na nasz organizm i dodatkowo buduje odporność organizmu. Dlatego należy włączyć do naszego planu dnia chociaż krótki spacer lub przejażdżkę na rowerze.
  • Wypoczynek, to kolejny ważny element, o którym nie powinniśmy zapominać. Przemęczone ciało bardzo szybko reaguje spadkiem odporności. Dlatego warto zapewnić sobie odpowiednią ilość snu i relaksujących zajęć, co pomoże zregenerować organizm.
  • Hartowanie jest najbardziej aktywną formą wzmacniania układu immunologicznego. Musimy jedynie pamiętać, że jest możliwe jedynie w okresie pełnego zdrowia. Najprostszym sposobem jest naprzemienne wystawianie ciała na działanie zróżnicowanych temperatur. Możemy więc zastosować prysznic, na zmianę z zimnej i ciepłej wody, najlepiej połączone z wizytą w saunie.

 

Uwaga! Informacje zawarte w artykule nie zastąpią konsultacji lekarskiej.

Linia produktów Chlorchinaldin